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The Elder Scrolls V: Skyrim Patch Details (8)

Autor:

Release: 08.11.2011

Quelle: consolewars.de | gamezone.de

- General optimizations related to stability and performance.

- Essential followers recover properly if player fast travels away.

-Fixed rare instances of dragons flying improperly though objects after player exits an interior.

- Fixed rare instance where the a music track would not stop playing properly.

- Autosave message properly displays when going through a load door.

- The fifth level of the Light Fingers perk correctly calculates the Pickpocket skill bonus.

- Enchanting an item to improve the Sneak skill properly calculates the bonus to the player's Sneak skill.

- Enchanting an item to improve the Lockpick skill properly calculates

the bonus to the player's Lockpick skill.

- Corpus Enchanter perk properly calculates bonuses to stats for the player's new enchantments.

- Fixed rare issue where a character would not arrive properly to

 the Thalmor Embassy during Diplomatic Immunity.

- Rescue/Attack on Fort Neugrad will trigger properly if player travels to Fort Neugrad by foot.

- In To Kill an Empire, Gianna will now talk to player with certain diseases.

- Fixed rare instance of Civil War battle not starting properly

 if player receives a Companions quest from Farkas.

- During Brelyna's Practice, fixed rare issue where the player could be permanently invisible.

- Triggering combat in Largashbur no longer stops progression to The Cursed Tribe.

- Fixed rare instance where fighting a Civil War battle during

The Fallen would prevent the Jarl of Whiterun from accepting their axe in Message to Whiterun.

- In The Horn of Jurgen Windcaller, fixed rare instance

where Arngeir would not teach player the last word of Unrelenting Force.

- In Taking Care of Business, fixed issue where Brynjolf would

not give player this quest if Talen Jei was dead.

- 3 MB groß

Release: 28.11.2011 (Version 1.2)

Quelle: gamezone.de | GameRadio.de | gamezone.de

- die niedrige Framerate wurde erhöht

- Ausserdem werden Ruckler enfernt

- Fixed issue where projectiles did not properly fade away

- Fixed occasional issue where a guest would arrive to the player?s wedding dead

- Dragon corpses now clean up properly

- Fixed rare issue where dragons would not attack

- Fixed rare NPC sleeping animation bug

- Fixed rare issue with dead corpses being cleared up prematurely

- Skeleton Key will now work properly if player has no lockpicks in their inventory

- Fixed rare issue with renaming enchanted weapons and armor

- Fixed rare issue with dragons not properly giving souls after death

- 92 MB groß

Release: 15.12.2011 (Version 1.3)

Quelle: gamezone.de | gamepro.de | xboxfront.de

- Drachen nach dem Aufspielen des Updates rückwärts durch die Gegend fliegen,

sich in Objekten wie Bäumen oder Bergen verfangen und somit nicht mehr bekämpft werden können.

- Während Resistenzen gegen magische Attacken scheinbar nicht mehr wirken.

- Optische Fehler auf der Weltkarte, die anhand von grauen Flächen auszumachen sind,

 wurden mit dem Patch offenbar auch noch integriert

Release: 09.02.2012 (Version 1.4)

Quelle: gamezone.de | gamezone.de | gamepro.de

- Generelle Verbesserungen von Speicher und Performance.

- Speicheroptimierungen im Bezug auf Scripting. Crashs im Zusammenhang mit Wegfindung und KI behoben.

- Crash in Haemars Schande behoben, wenn der Spieler "Der beste Freund eines Daedra" bereits abgeschlossen hat.

- Seltener Crash beim Laden von Spielständen behoben.

- Fehler behoben, durch den akzentuierte Zeichen am Ende einer Zeile nicht korrekt dargestellt wurden.

- Erfolg/Trophäe "Schwerverbrecher" wird jetzt in der französischen, deutschen, spanischen und italienischen Version korrekt freigeschaltet.

- Fehler behoben, durch den Drachenpriestermasken nicht korrekt gerendert wurden.

- Fehler behoben, durch den Quests nach dem Laden eines Spielstands falsch fortgesetzt wurden.

- Fehler beim Platzieren und Entfernen von Büchern von Bücherregalen im Haus des Spielers behoben.

- Fehler behoben, durch den Waffenständer und -halter im Haus des Spielers nicht richtig funktionierten, wenn der Spieler sein - Haus noch vor dem Kauf von Einrichtungsgegenständen besuchte.

- Fehler behoben, durch den das Haus des Spielers in Windhelm nicht richtig aufgeräumt wurde.

- Crash bei Angriffen von Riesen und Absorbieren-Zaubern behoben. Fehler behoben, durch den Aschehaufen nicht verschwanden.

- Gelegentlich auftretender Fehler behoben, durch den bestehende Spielstände sich nicht überschreiben ließen.

- Speichercrash im Behältermenü behoben.

- Endlosschleife bei Bücherregalen behoben.

- Fehler behoben, durch den Fallen in Shalidors Labyrinth in der französischen, deutschen, spanischen und italienischen Version nicht fehlerfrei funktionierten.

- Fehler behoben, durch den die Rückverwandlung vom Werwolf zum Menschen manchmal fehlschlug.

- Bögen und Dolche werden jetzt an Waffenständern korrekt dargestellt.

Behobene Questfehler

Der ungewöhnliche Stein in der Thalmorischen Botschaft ist jetzt nach Abschluss der Quest "Diplomatische Immunität" erreichbar.

- In "Überwindung der Sicherheitsmaßnahmen" wird das Amulett nicht mehr benötigt, um sich von Olava der Schwachen die Zukunft vorhersagen zu lassen.

- Fehler behoben, durch den Galmar die Quest "So jung und schon bei den Sturmmänteln?" nicht beendete, wenn die Quest "Eine unendliche Geschichte" aktiv war.

- Fehler behoben, durch den das Starten der Quest "Eine unendliche Geschichte" nach Abschluss von "So jung und

schon bei den Sturmmänteln?" verhinderte, dass die Quest "Die Zackenkrone" gestartet werden konnte.

-  Fehler behoben, durch den das gleichzeitige Spielen der Quest "Eine Nachricht für Weißlauf" und der Quest "Eine unendliche Geschichte" den Fortschritt in beiden Quests blockierte.

- Fehler in "Arniels Aufgabe" behoben, durch den ein Questtagebuch mehrmals ausgelöst wurde.

- In "Die verbotene Legende" kann das Amulettbruchstück nicht mehr verschwinden, wenn der Spieler den Dungeon verlässt, ohne es an sich zu nehmen.

- Seltener Fehler in "Die verbotene Legende" behoben, durch den Mikrul Gauldursons Leiche unerreichbar wurde, wenn man ihn im Schleichmodus tötete

- In "Das Weiße Fläschchen" verschwindet das Fläschchen nicht mehr, wenn der Spieler den Dungeon verlässt, ohne es an sich zu nehmen.

- "Das Weiße Fläschchen" startet jetzt korrekt, wenn der Spieler bereits ein Dornenherz in seinem Inventar hat.

 Der Spieler kann jetzt nach Abschluss von "Eine denkwürdige Nacht" nicht mehr im Nebelhain festsitzen.

- Fehler behoben, durch den das Verlassen Riftons den Questfortschritt von "Reine Glückssache" verhinderte.

- In "Die Rückkehr der Finsternis" öffnet sich jetzt eine Tür im Dämmergrab auch dann korrekt,

wenn der Spieler den Dungeon für längere Zeit verlässt, bevor er die Quest abschließt.

- Wenn der Spieler in "Unter neuer Geschäftsführung" das Okular nach dem Platzieren des Fokuskristalls für

längere Zeit verlässt und dann zurückkehrt, kann die Quest jetzt korrekt weitergespielt werden.

 - "Onmunds Bitte" startet jetzt korrekt, wenn der Spieler Enthirs Stab bereits gefunden hat, bevor er die Quest erhalten hat. Fehler behoben,

durch den Tonilia keine gestohlenen Gegenstände mehr kaufte und dem Spieler die Gildenmeisterrüstung nicht gab.

- "Das zerbrochene Fläschchen" startet jetzt korrekt, wenn der Spieler bereits nicht schmelzenden Schnee oder einen Mammutstoßzahn in seinem Inventar hat.

- Panteas Flöte zu finden, ohne zuvor mit Pantea gesprochen zu haben, verhindert jetzt nicht mehr den Fortschritt der Quest.

- Seltener Fehler in "Im Morgengrauen" behoben, durch den ein Questgegenstand während "Heil Sithis!" fälschlicherweise auf der Katariah erschien.

- Seltener Fehler in "Der Geist des Wahnsinns" behoben, durch den der Spieler nicht in der Lage war, den Wabbajack zu benutzen.

- Fehler in "Bruchstücke der Vergangenheit" behoben, durch den Mehrunes Klinge nicht korrekt erschien, wenn der Spieler die Zelle für längere Zeit verließ, bevor er sie aktivierte.

- "Die Ehre des Blutes" startet jetzt korrekt, wenn man die Schattenstollen besucht und abgeschlossen hat und einige Zeit vergangen ist, bevor man die Quest startet.

-  Seltener Fehler behoben, durch den "Geistiges Gift" nicht korrekt startete.

- Fehler behoben, durch den der Spieler nicht Thane von Rifton werden konnte, wenn er zuvor ein Haus gekauft hatte.

- Fehler behoben, durch den das Töten der Wachen in der Cidhna-Mine den Fortschritt in "Keiner entkommt der Cidhna-Mine" blockierte.

- Verschiedene Fehler behoben, durch die "Blut auf dem Eis" nicht korrekt ausgelöst wurde.

- In "Blut auf dem Eis" kann Calixto jetzt getötet werden, wenn der Spieler ein Haus in Windhelm besitzt.

- Wenn man in "Der Wahnsinn hat ein Ende" Cicero tötet und wiederbelebt, wird der Questfortschritt nicht mehr behindert.

- Seltener Fehler in "Das Ende eines Reiches" behoben, durch den ein NPC nicht korrekt starb.

- Durch das Abschließen des Messerkamms vor "Boethiahs Champion" wird diese Quest jetzt nicht mehr verhindert.

- General stability improvements.

- Fixed Radiant Story incorrectly filling certain roles.

- Fixed magic resistances not calculating properly.

- Fixed issue with placing books on bookshelves inside player purchased homes.

- Fixed dragon animation issues with saving and loading.

- Fixed Y-look input to scale correctly with framerate.

Release: 10.02.2012

Quelle: gamezone.de | gamezone.de

- Generelle Verbesserungen von Speicher und Performance.

- Gelegentliche Darstellungsfehler behoben, wenn Kleidung oder Rüstung an Kleiderpuppen im Haus des Spielers platziert wird. (PS3)

- Optimierungen von Speicher und Performance bei langer Spielzeit. (PS3)

- Speicheroptimierungen im Bezug auf Scripting. Crashs im Zusammenhang mit Wegfindung und KI behoben.

- Crash in Haemars Schande behoben, wenn der Spieler "Der beste Freund eines Daedra" bereits abgeschlossen hat.

- Seltener Crash beim Laden von Spielständen behoben.

- Fehler behoben, durch den akzentuierte Zeichen am Ende einer Zeile nicht korrekt dargestellt wurden.

- Erfolg/Trophäe "Schwerverbrecher" wird jetzt in der französischen, deutschen, spanischen und italienischen Version korrekt freigeschaltet.

- Fehler behoben, durch den Drachenpriestermasken nicht korrekt gerendert wurden.

- Fehler behoben, durch den Quests nach dem Laden eines Spielstands falsch fortgesetzt wurden.

- Fehler beim Platzieren und Entfernen von Büchern von Bücherregalen im Haus des Spielers behoben.

- Fehler behoben, durch den Waffenständer und -halter im Haus des Spielers nicht richtig funktionierten, wenn der Spieler sein - Haus noch vor dem Kauf von Einrichtungsgegenständen besuchte.

- Fehler behoben, durch den das Haus des Spielers in Windhelm nicht richtig aufgeräumt wurde.

- Crash bei Angriffen von Riesen und Absorbieren-Zaubern behoben. Fehler behoben, durch den Aschehaufen nicht verschwanden.

- Gelegentlich auftretender Fehler behoben, durch den bestehende Spielstände sich nicht überschreiben ließen.

- Speichercrash im Behältermenü behoben.

- Endlosschleife bei Bücherregalen behoben.

- Fehler behoben, durch den Fallen in Shalidors Labyrinth in der französischen, deutschen, spanischen und italienischen Version nicht fehlerfrei funktionierten.

- Fehler behoben, durch den die Rückverwandlung vom Werwolf zum Menschen manchmal fehlschlug.

- Bögen und Dolche werden jetzt an Waffenständern korrekt dargestellt.

Behobene Questfehler

Der ungewöhnliche Stein in der Thalmorischen Botschaft ist jetzt nach Abschluss der Quest "Diplomatische Immunität" erreichbar.

- In "Überwindung der Sicherheitsmaßnahmen" wird das Amulett nicht mehr benötigt, um sich von Olava der Schwachen die Zukunft vorhersagen zu lassen.

- Fehler behoben, durch den Galmar die Quest "So jung und schon bei den Sturmmänteln?" nicht beendete, wenn die Quest "Eine unendliche Geschichte" aktiv war.

- Fehler behoben, durch den das Starten der Quest "Eine unendliche Geschichte" nach Abschluss von "So jung und

schon bei den Sturmmänteln?" verhinderte, dass die Quest "Die Zackenkrone" gestartet werden konnte.

-  Fehler behoben, durch den das gleichzeitige Spielen der Quest "Eine Nachricht für Weißlauf" und der Quest "Eine unendliche Geschichte" den Fortschritt in beiden Quests blockierte.

- Fehler in "Arniels Aufgabe" behoben, durch den ein Questtagebuch mehrmals ausgelöst wurde.

- In "Die verbotene Legende" kann das Amulettbruchstück nicht mehr verschwinden, wenn der Spieler den Dungeon verlässt, ohne es an sich zu nehmen.

- Seltener Fehler in "Die verbotene Legende" behoben, durch den Mikrul Gauldursons Leiche unerreichbar wurde, wenn man ihn im Schleichmodus tötete

- In "Das Weiße Fläschchen" verschwindet das Fläschchen nicht mehr, wenn der Spieler den Dungeon verlässt, ohne es an sich zu nehmen.

- "Das Weiße Fläschchen" startet jetzt korrekt, wenn der Spieler bereits ein Dornenherz in seinem Inventar hat.

 Der Spieler kann jetzt nach Abschluss von "Eine denkwürdige Nacht" nicht mehr im Nebelhain festsitzen.

- Fehler behoben, durch den das Verlassen Riftons den Questfortschritt von "Reine Glückssache" verhinderte.

- In "Die Rückkehr der Finsternis" öffnet sich jetzt eine Tür im Dämmergrab auch dann korrekt,

wenn der Spieler den Dungeon für längere Zeit verlässt, bevor er die Quest abschließt.

- Wenn der Spieler in "Unter neuer Geschäftsführung" das Okular nach dem Platzieren des Fokuskristalls für

längere Zeit verlässt und dann zurückkehrt, kann die Quest jetzt korrekt weitergespielt werden.

 - "Onmunds Bitte" startet jetzt korrekt, wenn der Spieler Enthirs Stab bereits gefunden hat, bevor er die Quest erhalten hat. Fehler behoben,

durch den Tonilia keine gestohlenen Gegenstände mehr kaufte und dem Spieler die Gildenmeisterrüstung nicht gab.

- "Das zerbrochene Fläschchen" startet jetzt korrekt, wenn der Spieler bereits nicht schmelzenden Schnee oder einen Mammutstoßzahn in seinem Inventar hat.

- Panteas Flöte zu finden, ohne zuvor mit Pantea gesprochen zu haben, verhindert jetzt nicht mehr den Fortschritt der Quest.

- Seltener Fehler in "Im Morgengrauen" behoben, durch den ein Questgegenstand während "Heil Sithis!" fälschlicherweise auf der Katariah erschien.

- Seltener Fehler in "Der Geist des Wahnsinns" behoben, durch den der Spieler nicht in der Lage war, den Wabbajack zu benutzen.

- Fehler in "Bruchstücke der Vergangenheit" behoben, durch den Mehrunes Klinge nicht korrekt erschien, wenn der Spieler die Zelle für längere Zeit verließ, bevor er sie aktivierte.

- "Die Ehre des Blutes" startet jetzt korrekt, wenn man die Schattenstollen besucht und abgeschlossen hat und einige Zeit vergangen ist, bevor man die Quest startet.

-  Seltener Fehler behoben, durch den "Geistiges Gift" nicht korrekt startete.

- Fehler behoben, durch den der Spieler nicht Thane von Rifton werden konnte, wenn er zuvor ein Haus gekauft hatte.

- Fehler behoben, durch den das Töten der Wachen in der Cidhna-Mine den Fortschritt in "Keiner entkommt der Cidhna-Mine" blockierte.

- Verschiedene Fehler behoben, durch die "Blut auf dem Eis" nicht korrekt ausgelöst wurde.

- In "Blut auf dem Eis" kann Calixto jetzt getötet werden, wenn der Spieler ein Haus in Windhelm besitzt.

- Wenn man in "Der Wahnsinn hat ein Ende" Cicero tötet und wiederbelebt, wird der Questfortschritt nicht mehr behindert.

- Seltener Fehler in "Das Ende eines Reiches" behoben, durch den ein NPC nicht korrekt starb.

- Durch das Abschließen des Messerkamms vor "Boethiahs Champion" wird diese Quest jetzt nicht mehr verhindert.

LINK zur Hinweise für den Patch

Release: 05.04.2012 (Version 1.5)

Quelle: xboxdynasty.de | xbox-newz.de | gamezone.de=Problem Lösung

- New cinematic kill cameras for projectile weapons and spells

- New kill moves and animations for melee weapons

- Smithing skill increases now factor in the created item’s value

- Improved visual transition when going underwater

- Improved distance LOD transition for snowy landscapes

- General crash fixes and memory optimizations

- Fixed issue with Deflect Arrows perk not calculating properly

- In “A Cornered Rat,” the death of certain NPCs no longer blocks progression

- Fixed issue where Farkas would not give Companion’s quests properly

- Fixed crash when loading saves that rely on data that is no longer being loaded

- Followers sneak properly when player is sneaking

- Fixed issue with weapon racks not working properly in Proudspire Manor

- Arrows and other projectiles that were stuck in objects in the world now clean up properly

- Fixed issue where “Rescue Mission” was preventing “Taking Care of Business” from starting properly

- Fixed issue where certain NPCs would fail to become Thieves Guild fences

- Fixed issue in “Diplomatic Immunity” where killing all the guards in the Thalmor Embassy before starting the quest would break progress

- In “Hard Answers,” picking up the dwarven museum key after completing the quest, no longer restarts the quest

- Killing Viola before or after “Blood on the Ice” no longer blocks progression

- Fixed issue where Calixto would fail to die properly in “Blood on the Ice”

- In “Waking Nightmare” fixed occasional issue where Erandur would stop pathing properly

- Fixed issue where letters and notes with random encounters would appear blank

- Fixed rare issue where dialogue and shouts would improperly play

- Lydia will now offer marriage option after player purchases Breezehome in Whiterun

- Fixed issue where if player manually mined ore in Cidhna Mine, jail time would not be served

- Fixed rare issue with skills not increasing properly

- Fixed issue where the Headsman’s Axe did not gain proper buff from Barbarian perk

- In “A Night to Remember” it is no longer possible to kill Ysolda, Ennis or Senna before starting the quest

- Fixed issue with the ebony dagger having a weapon speed that was too slow

- Fixed issue with “The Wolf Queen Awakened” where backing out of a conversation with Styrr too soon would block progress

- The third level of the Limbsplitter perk now properly improves all battle axes

- Fixed a rare issue where Sanguine Rose would not work properly

- In “Tending the Flames” King Olaf’s Verse will no longer disappear from explosions

Link zum Video

Bei Probleme einfach die Daten von Skyrim aus dem Spieldaten-Dienstprogramm

löschen und neuinstallieren indem man das Spiel danach startet

Release: 09.06.2012 (Version 1.6) Englische Version

Quelle: xboxdynasty.de | xboxdynasty.de

- Alle Infos wie in der deutschen Version

Release: 01.08.2012 (Version 1.6) Deutsche Version | Version 1.7  nur USA

Quelle: gamezone.de | gamezone.de

- Mounted Combat - Skyrim now allows you to do melee and ranged combat while riding a horse

- General stability and memory optimizations

- General AI pathfinding optimizations and bug fixes

- Optimizations and crash fixes for data leaks

- Fixed rare crash with lighting

- Fixed crashes related to loading and saving games

- Fixed crash with summoned creatures/NPCs

- Fixed rare issue where saves would be corrupted

- Improved logic for when ranged kill cams are played

- Fixed issue with ranged kill cams while killing a dragon

- Fixed rare issue with certain ranged kill cams not playing properly

- Fixed issue with nirnroot lighting not properly cleaning up

- Fixed issue where bow damage was being calculated incorrectly

- Fixed rare problem with werewolf kill moves would not finish animating properly

- In “The Break of Dawn” fixed rare issue where Meridia’s Beacon

would disappear from player’s inventory

- Fixed occasional issue where followers would disappear after player pays off a bounty after committing a crime

- Fixed issue where certain creatures and NPCs would fail to respawn properly

- Fixed rare issue with dialogue subtitles not displaying properly

- Fixed issue with water appearing blurry when loading a saved

game after creating a save underwater

- Fixed issue where map cursor would occasionally disappear after

- Fixed rare issue with shouts only performing the first level and

- Fixed issue where the shout buttons would stop working properly if

Release: 28.08.2012 (Version 1.7) Deutsche Version

Quelle: gamezone.de | gamezone.de

- Allgemeine Speicher und Stabilitätsoptimierungen

- Abstürze im Zusammenhang mit Wasser behoben-

 Seltene Abstürze im Zusammenhang mit Drachenlandungen behoben

- Logikfehler bei Ladebildschirmen herunterladbarer Inhalte behoben

- Vampirgriff und Schwimmen verhindert nicht mehr das Abspielen der Schwimmanimation

Release: 13.02.2013 (Version 1.08 USA | 2.08 Europa) Deutsche Version

Quelle: playstationfront.de | gamezone.de

- Allgemeine Speicher- und Stabilitätsverbesserungen

- Seltener Crash beim Anwenden von "Vampirgriff" behoben

- Fehler behoben, durch den ""Gemischtwaren Arnleif und Söhne"" dauerhaft geschlossen werden konnte

- Fehler behoben, durch den NSCs dupliziert wurden

- Seltener Fehler behoben, durch den eine Außentür nicht richtig geöffnet werden konnte

Release: in Arbeit (Version 1.9) Deutsche Version

Quelle: xboxdynasty.de | consolewars.de

NEW FEATURES

- Legendary difficulty setting

- Legendary Skills - Skills of 100 can be made Legendary. This will reset the skill to 15,

return its Perks and allow the skill to affect leveling again. This effectively removes the overall level cap.

BUG FIXES

- General memory and stability improvements

- Fixed issue with quest scripts that were not shutting down properly

- Companions will equip better weapons and armor if given to them

- Fixed rare issue where player is unable to learn the Clear Skies shout during "The Throat of the World"

- Fixed rare instance where Alduin would become invincible during "Alduin's Bane"

- Fixed a rare issue where player could become stuck in Night Mother's coffin during "Death Incarnate"

- Fixed rare issue where protected companions could be killed from poison damage

- Fixed rare issue with certain ash piles left from resurrected NPCs not clearing properly

- Fixed rare issue with NPCs and creatures respawning improperly after player fast travels

- Fixed rare crash when entering Dark Brotherhood Sanctuary

- Fixed rare crash when entering a player owned home

- Random dragon attacks will no longer occur during "Battle for Whiterun"

- Fixed a rare crash when attempting to save your game during "Waking Nightmare"

- Fixed issue where "Glory of the Undead" would not start properly if player is in combat with Eorlund Gray-Mane

- The white phial is no longer consumed if given to a follower

- If player marries Aela, the "Totem of Hircine" quest will be available

- Unused briar hearts can be dropped after finishing "The White Phial"

- Fixed issue with paying off a crime against the Companions that prevented player from getting Companions quests properly

- Thieves Guild caches are now properly enabled in the appropriate cities

- The Dragon Infusion perk now works properly when taking Esbern's Potion

- Cragslane Cave properly resets if player receives a radiant quest to clear it out

- Fixed rare issue with bounty quest objectives not properly clearing after completion

- Gallus' Encoded Journal is no longer a quest item after completing the Thieves Guild

- In "No Stone Unturned" Vex will now accept Unusual Gems if you've collected them all before starting the quest

- Vekel the Man now gives rewards for completing "Toying with The Dead"

- Fixed rare issue with being unable to turn in stolen items in "The Litany of Larceny"

- Fixed issue with followers becoming over-encumbered after being repeatedly rehired

- Fixed rare issue with visiting Kynesgrove on horseback not progressing "A Blade in the Dark" properly

- Fixed issue with receiving a duplicate radiant quest from a Jarl

- Fixed conflict with clearing Driftshade Sanctuary before starting "Trouble in Skyrim"

- Fixed issue with using shouts while in jail and having guards unlock the jail cell

- Fixed rare issue with quest NPCs not properly moving to quest locations

- Fixed issue with NPCs not selling master level spells

- Fixed rare issue where player gets control locked outside the Thalmor Embassy at the start of "Diplomatic Immunity"

- Fixed rare issue with disappearing containers after upgrades in player owned house

- Fixed issue with being erroneously attacked while as a werewolf during "Ill Met By Moonlight"

- The Ebony Blade is now only improved by two handed perks

- Locked door to Proudspire Manor can now be unlocked by proper key

- Fixed issue with merchants not receiving the proper additional gold with the Investor perk

- Fixed a rare issue where the player would be unable to learn a word after leaving for several days during "The Way of The Voice"

- The Nord Hero Bow can now be improved

- The Purity perk no longer requires the Experimenter perk

- Fixed rare instance where Lovers Comfort would not be applied properly

- If you approach Frostmere Crypt from the north, "The Pale Lady" will start properly

- Fixed rare issue where player could be prevented from speaking with Atub to start "The Cursed Tribe"

- Fixed rare issue where a dragon could appear in the Mind of a Madman realm and kill the player

- Fixed instance where player could get stuck in Japhet's Folly

- Fixed rare instances where Arngeir would not teach Worldwind Sprint

- Fixed issue with "Ill Met By Moonlight" if Sinding dies before the quest starts

- Gharol can now properly train up to level 75

- Fixed conflict with visiting The Karthspire before starting "Alduin's Wall"

- Reduced the instance of random dragon attacks after fast traveling post main quest

- Recruited Blades now have appropriate dialogue while at Sky Haven Temple

- Fixed rare issue where an incorrect dungeon could appear as a location during "Totems of Hircine"

- Fixed rare instance in "Fetch me that Book" where books found before getting the quest would not be properly recognized

- Fixed rare issue with traveling to Thalmor Embassy with companions during "Diplomatic Immunity"

- Fixed issues with Matching Set perk not working properly with certain pieces of armor

- Fixed issues with Custom Fit perk not working properly with certain pieces of armor

- Fixed issue with NPC dying in a bear trap blocking progress in "Time of My Need"

- Fixed rare issue with swinging door becoming stuck and blocking an entrance in Volunruud

- Imperial Light Armor can now be crafted

- Fixed issue with "Vald's Debt" where Vald was not leveled properly

- Fixed issue with Vilkas not giving proper greeting after completing "Battle for Whiterun"

- Fixed issue with respawning actors that were raised by using the Ritual Stone power

- Fixed issue with the Ancient Knowledge perk not calculating properly

- The Palace of Kings now has patrolling guards on upper floors

- Reduce percentage chance of getting a werewolf loading screen while player is a werewolf

- Pantea's flute is no longer a quest item after completing "Pantea's Flute"

- Placing an unread Oghma Infinium on a bookshelf in the player's house no longer allows the book to be reused again

- Adjusted dialogue priority to improve chances of hearing more combat dialogue from certain NPC enemies

- Fixed issue with falling damage on high difficulty levels

- Fixed bad collision on certain clutter objects

- Fixed rare instance of couriers who would appear only dressed in a hat