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Street Fighter V Patch Details (22)

Autor:

Release: 12.02.2016

Quelle: gamefront.de

Deine Chance

schick mir per Email an updateinfos@mgtt-funclan.de

 die Patch Details und hier wird deine PSN Gamercard stehen!

- 5,9 GB groß

Release: 24.02.2016 (Vom Server aus gemacht)

Quelle: play3.de

- Matchmaking welches sehr hohe Wartezeiten hat, wurde verbessert

Release: 28.03.2016

Quelle: play3.de | play3.de

- Herausforderungs/Challenge Modus wird kostenlos hinzugefügt

- Online-Rematch-Option

- InGame Store wird eröffnet dieser bietet Outfits/Kostüme für den Story Modus

Bugfixes und Balance-Verfeinerungen:

- Manchmal gab es nach einem erfolgreichen Casual-Match keine EXP.

- In sehr seltenen Fällen führte ein Spiel-Neustart nach dem Freischalten neuer Kämpfer-Farben dazu, dass eben jene Farben verschwanden.

- Vega: Sein Anti-Air-V-Trigger „Bloody Kiss“ sorgte in seltenen Situationen dafür,

dass Vega am oberen Rand des Bildschirms verschwand.

- M.Bison: Wurde M.Bison während seiner Unsichtbarkeit des Double Knee Press im V-Trigger

vom V-Trigger oder Critical Art seines Gegners unterbrochen, blieb er bis zu seiner nächsten Aktion unsichtbar.

- Rashid: Hatte Rashid seinen Eagle Spike vermasselt und direkt nach dem Bodenkontakt den V-Trigger ausgelöst,

schwebte er nachfolgend für einen Moment in der Luft.

- Chun-Li: Sie konnte vorher mit Standing HP in Houyokusen Option Selects ausführen:

 das geht nicht mehr. Jetzt sind Hit Stop und Block Stop bei Multi-Hit-Moves

(mittlere oder schwere normale oder Spezialattacken) während der V-Trigger-Aktivierung gleich.

- Vertical und Back-Jump-Frames:

- Mit der Ausnahme von Birdie und Zangief haben sich für alle Kämpfer die vertikalen und Backjump-Frames von 3f auf 4f geändert.

Diese Änderungen haben direkte Auswirkungen auf die Effektivität von Jump Grabs. Die Forward Jump Frames bleiben unangetastet,

da hier eine Änderung sehr drastische Auswirkung auf die Spielbalance hätte.

- Birdie: Seine Frames haben sich von 4f auf 5f geändert.

- Zangief: Keine Änderungen bei den Frames.

- Änderungen beim Throw Escape:

- Werden während des normalen Throw Delayed Tech Knöpfe gedrückt,

ist man zwei Frames lang nicht befähigt, Würfen zu entkommen.

- Werden während des normalen Throw Delayed Tech spezifische Spezialangriffe ausgeführt,

kann man Würfen nicht augenblicklich entkommen. Die V-Skills, V-Trigger, V-Reversals, Critical Arts

und Angriffe jedes Kämpfers wurden individuell angepasst. Damit werden Throw Escape Option Selects

mittels spezifischer Moves wie Shoryuken oder Ähnlichem verhindert.

Release: 01.07.2016

Quelle: play3.de | play3.de | gamezone.de | gamezone.de | gamepro.de

- In Game Zenny Shop wird hinzugefügt

- Matchmaking wird verbessert

- Balrogs Las Vegas-Stage und Karin Kanzukis Privatstrand

sind entweder über die freispielbare Währung „Fight Money“ oder für echtes Geld erhältlich

- Zusätzlich sind noch drei Alternativlevel für bereits existierende Arenen verfügbar.

- Rage Quit System wird nun eingeführt und beginnt zu bestrafen

Sperrung für bestimmte Zeiten aus dem Multiplayer sind die folge

- Story Modus #1 "A Shadow Falls" wird kostenlos hinzugefügt

- 2 neue Kämpfer werden hinzugefügt: Ibuki und Balrog

Release: 22.09.2016

Quelle: gamepro.de | play3.de

- Darüber hinaus kann man sich auf die Daily Targets freuen, die die Spieler mit zusätzlicher Fight Money belohnen.

- Im Weiteren werden die Farben 3 bis 10 für alle Standard- und Battle-Kostüme

aller DLC-Charaktere für Season Pass-Besitzer freigeschaltet.

- Zudem sollen alle Premium-Kostüme ab sofort ebenfalls diese Farben beinhalten.

- Mit Fight-Money oder Echtgeld kann man auch Color-Bundles kaufen.

- Zu guter Letzt hat man auch Umgebungs-KOs für mehrere Stages hinzugefügt.

Bug Fixes

- The issue which added an additional frame of lag to

PlayStation 4 fight sticks on PlayStation 4 has been identified and patched.

Now input time is unified across PlayStation 4, legacy controllers and PC.

- Juri’s V-Reversal was unintentionally able to hit downed opponents under specific circumstances.

Juri’s V-Reversal was corrected so that it cannot hit downed opponents.

- Juri’s invincibility during her V-Reversal was unintentionally short.

This was corrected by setting the invincibility on Juri’s V-Reversal to 14 frames after the hit box of the move disappears.

- When Ibuki was hit during a crouching fierce, she would unintentionally go into a standing state damage animation.

This has been corrected so that when hit during a crouching fierce,

Ibuki goes into a crouching state damage animation.

- The light version of Yoga Sunburst would fire regardless of whether the player

was holding down punch or not.

This has been corrected so that when the charge portion of L Yoga Sunburst is guarded,

holding down LP will maintain the charge motion.

- When the tip of jumping LP hits an opponent or is guarded during Dhalsim’s V-Skill,

the Critical Art gauge would increase rather than the V-Gauge.

This has been corrected so when a jumping LP hits an opponent

or is guarded during Dhalsim’s V-Skill, it now builds V-Gauge.

- When Dhalsim performs an airborne Yoga Teleport against

an opponent on the edge of the screen and performs a jumping attack afterwards, the jumping attack

would be performed in the opposite direction of the opponent.

The directional determination after Dhalsim appears from an airborne Yoga Teleport

has been corrected, making it more difficult for this to occur.

- Under certain circumstances, moves that only hit opponents in a standing state

would unintentionally miss during certain standing states.

 This has been corrected. The hurtboxes on characters recovering from getting hit out of the air,

allowing moves that are designed to hit standing characters to properly hit.

Additionally throw attacks that normally miss on crouching characters

will no longer be able to connect on characters recovering

from getting hit out the air as they transition to a crouching state.

- After the attack frames of Birdie’s jumping LK ended, Birdie’s hurtbox would unintentionally

remain absent in his recovery frames until he landed.

This has been corrected by setting a hurtbox to Birdie’s jumping LK recovery frames, until he lands.

- Currently, the game counts a disconnect

between the “Another fight is Coming Your Way” screen until you pass-through

the results screen by selecting “find another match” or “exit to main menu”.

The range a disconnect penalty will be assessed will be changed to be between from

when “Another Fight is Coming Your Way” to after League Points (LP) and Fight Money (FM)

have been calculated on the “Results” screen.

Release: 20.12.2016

Quelle: play3.de | gamezone.de | play3.de

Rage Quitter

- Makierung als solche"Rage Qiutter" in Form eines kleines Icons im Spielenamen

- LP Senkungen

- einschränkte Teilnahme an weitere Matches

92 Seiten Änderungen als pdf Datei

Release: 26.04.2017

Quelle: play3.de

- Zum Start der Capcom Pro Tour 2017 wurde nochmal einie Fehler ausgebessert und Änderungen vorgenommen

- DLC "Capcom Pro Tour Premier Pass für 24,99€ eingebaut

Zusätzliches Kostüm (“Capcom Pro Tour”): Ryu

Zusätzliches Kostüm (“Capcom Pro Tour”): Ken

Zusätzliches Kostüm (“Capcom Pro Tour”): Champion’s Choice Kostüm

Capcom Pro Tour Stage

Eine exklusive CPT-thematische Farboption für alle 28 Charaktere

Zwei Titel: “Capcom Cup 2017” und “Capcom Pro Tour 2017”

- 8 GB groß

Release: 30.05.2017

Quelle: play3.de | play3.de

- Änderungen aus der Beta werden übernommen

- Neue Stage "Flamenco Taverne" wird für 70.000 Fight Money / 4€ hinzugefügt

- auch  ein neuer Kämpfer "Ed" wird hinzugefügt

Rage Quit Penalty System

- Back in December, we implemented an update to the Rage Quit System

which displayed a special Player Profile Icon for the worst offenders and the most honorable players.

These icons are working correctly now and matchmaking logic now

takes into account your online behavior and frequent disconnectors will be matched with similar opponents.

Ranked and Casual Match Loading Times

- We understand many players were not happy with the load times when entering online matches.

There will now be a shorter transition when going into a Ranked or Casual Match.

Battle Lounge Country Flags

 – Country flags should now properly load in Battle Lounges, allowing players to locate competition in their region.

Matchmaking Improvements

It should now take less time to find an opponent in online matches.

We’ve also added logic which avoids frequently being matched with the same opponent repeatedly.

- Fighter Profile Stats: More detailed stats will be tracked and presented on your Fighter Profile.

- Country / League Based Rankings: Players will now be able to filter leaderboards based on Country or League.

- Friend Management System: In addition to adding a player to your Favorites,

you can now add Friends and follow them on CFN. You can now also Blacklist players.

Interactive Timeline

 On the CFN home menu, a live feed of your Friends’ activities is presented on an interactive Timeline.

Using the Timeline, you can immediately add a recent match to your Replay List,

view a Fighter Profile, manage your Friends, and adjust Timeline display settings.

In-Game Announcer Voice: The in-game announcer will give you stats on both you and

your opponent using data pulled from the server.

Release: 03.04.2018

Quelle: play3.de

GENERAL

Crush Counters

Taking both rewards on hit and frequency into account, changed the combo scaling on crush counters.

Throw Escape

Changed so that a throw break cannot be performed after the move has been input, with the exception of normal and unique moves. This is to weaken the defensive technique of using certain special moves (primarily movement special moves) together with the throw break.

Note: Previously, throw escapes could not be performed only for moves that gave the character some kind of invincibility or armor.

Normal Throw Damage

Increased parameters for characters that have less reward on hit.

V-Reversals

Overall rebalancing for the moves’ start-up and performance.

CHARACTERS

Ryu

Ken

Chun-Li

Cammy

M. Bison

Nash

Vega

Dhalsim

Zangief

Karin

R. Mika

Birdie

Necalli

Rashid

Laura

F.A.N.G

Alex

Guile

Ibuki

Balrog

Juri

Urien

Akuma

Kolin

Menat

Ed

Abigail

Zeku (Old)

Zeku (Young)

Sakura

Blanka

Release: 24.10.2018

Quelle: capcom.com

- Es reduziert den Input Lag von 5,3 Frames auf 4,41 Frames.

Release: 06.03.2019 (Version 2.11)

Quelle: capcom.com

- 19,431 GB groß

Release: 05.08.2019 (Version 2.12)

Quelle: wooco.de

- 3 neue spielbare Kämpfer: E Honda & Gift & Lucia

Kostüm 

- Hinzufügen Kostüm „Geschichte“: E. Honda

- Add Kostüm „Kampfuniform 1“: E. Honda 

- Zusatzkostüm „Nostalgic“: Edmond Honda

- Zusatzkostüm „Story“: Lucia

- Zusatzkostüm „Battle suit 1“: Lucia

- Zusatzkostüm „Nostalgic“: Lucia

- Zusatzkostüm „Swimming“: Lucia

- Zusatzkostüm „Story“: Poison 

- hinzufügen Kostüm „Kampfuniform 1“: Gift

- In Kostüme „nostalgisch“: Gift

- Add Kostüm „Badeanzug“: Gift

- Add Kostüm „CPT2019“: Rasheed

Release: 18.09.2019 (Version 2.13)

Quelle: updatecrazy.com

DLC

- Added the all-new Union Graveyard stage

- Halloween costumes for E. Honda and Poison.

- Added all-new No Escape costume for Balrog.

- Stages: Union Graveyard

Battle Bundles: 2018 Halloween Bundle & Capcom Legends Bundle 2

Bug Fixes

- Added matchmaking improvements.

- Added fixes for crashing issues.

- Added performance improvements

- Added stability improvements.

- Other minor under the hood fixes.

Fighting Chance

- Get Balrog’s additional costume No Escape through “Megaton! Gigaton! Teraton Puncher!” now available in Fighting Chance.

- The seasonal “E-Can” version has been added to Dojo Fortune.

Battle-Related Bug Fixes

- Ryu: Fixed a phenomenon where, after a successful V-Trigger II Isshin parry, if the input for Isshin or V-Skill Mind’s Eye is performed at a specific timing,

Ryu would not be able to cancel the latter half into Shoryuken or EX Jodan Sokuto Geri.

- Akuma: Fixed a phenomenon where, if Akuma canceled into V-Trigger from Goshoryuken, projectiles on screen would move during the screen freeze.

 Cody:

- Fixed a phenomenon where, if Cody performed his Critical Art Criminal Punisher that cancels out a projectile at close range,

the attack would not hit the opponent after the projectile cancelation regardless of whether or not they are within the attack range.

- Fixed a phenomenon where, if Cody performed his Critical Art Criminal Punisher, and at the same timing the opponent performed a strong forward-moving move,

Cody’s position would be pushed backwards before the hitbox becomes active, and the Critical Art wouldn’t hit.

- 27,103 GB groß

Release: 14.02.2020 (Version 3.01)

Quelle: wooco.de

- Battle Adjustments (no character changes were made this patch)

- Rebalancing (Shadaloo C.R.I.)

Content

Packs

Street Fighter V Season 4 Character Pass (characters released periodically)

Characters

- Additional character: SETH

Costumes

- Additional costume “Story”: SETH

- Additional Costume “Battle Outfit 1”: SETH

- Additional Costume “Nostalgia”: SETH

- Additional Costume “Swimsuit”: SETH

- Additional Costume “Track Suit”: SETH (free)

Release: 27.05.2020 (Version 3.03)

Quelle: wooco.de

- Fixed an issue where just the effect remains when EX Psycho Blast is canceled by Gill’s Flame Javelin or Volcanic Storm.

- V-Trigger II Yoga Sansara has had the amount its hitbox extends inwards reduced.

- Fixed an issue where blocking some attacks with V-Skill II “Dual Poison Dance” would cause too much recoverable damage.

- Fixed an issue where after V-Skill II Overchain is performed, blocking an opponent’s guard break technique with Sledgehammer would cause the effect of Overchain to be lost, even though no damage was received.

- Changed active attack frames of V-Skill I Sonic Blade’s extended inward hitbox from 42F to 2F.

- Reduced the extended inward hitbox of Sonic Hurricane and changed the active attack frames of this part from 50F to 2F.

- Fixed an issue where Raid Jump would be performed if Surprise Foward/Surprise Back was input at a specific time after V-Skill I Coward Crouch.

- Changed the juggle behavior of the opponent when Spin Pendulum hits in the air, reducing instances in which a Cyclone Distaster follow-up would miss.

- Changed where the character appears when transitioning from the copied version of Air Stampede into Mad Spin, as well as the difference in recovery time on guard.

Bug Fixes

- The antenna display on the battle confirmation screen for ranked matches, casual matches, and the Battle Lounge shows a range that is one step slower than the actual response time.

- Even setting restrictions when creating a Battle Lounge shows a range that is one stage slower than the actual response time.

- 163,2 MB groß

Release: 14.10.2020 (Version 3.04)

Quelle: wooco.de

Netzwerkeinstellungen

- Die Zuschauer der Battle Lounge können jetzt erkennen, ob es sich bei dem Match, das sie sehen werden, um eine P2P- oder Relaisverbindung handelt.

- Ein neues Symbol zeigt eine mit dem Relais verbundene Übereinstimmung an, was bedeutet, dass eine Verzögerung auftreten kann.

- Ein neues Symbol zeigt eine ordnungsgemäße P2P-Verbindung an.

- 163,2 MB groß

Release: 22.02.2021 (Version 3.05)

Quelle: play3.de | play3.de

- Neuer Character: Dan Hibiki + Vier Kostüme

- Neue Arena: Capcom Pro Tour 2021 Stage

- Neue Kostüme

- Neue Kampfmechaniik

- Neue Kampf-Balance

- 27,457 GB groß

Release: 04.03.2021 (Version 3.06)

Quelle: wooco.de | updatecrazy.com

- (3/1 Update)An issue was discovered with Ken’s and Vega’s hitboxes when being countered with a V-Shift causing certain moves to not complete correctly.

 The hitboxes will be adjusted so their move recoveries will perform as intended.

- Sound effects in matches playback in ‘Mono’ sound even if the sound option selected is set for ‘Stereo.’

- When using Necalli’s V-Trigger I “Torrent of Power” during an online match, some matches may experience a communication de-sync.

- Chun-Li and Juri’s V-Shift cause them to move back farther than expected.

- Hitting Dan during the second half of his Jumping LP jump arc will ground him.

- Some dojo objects are not displayed.

- For Steam Players] Using the F12 screenshot function during gameplay will cause the game client to forcefully close.

- 165,6 MB groß

Release: 19.04.2021 (Version 3.08)

Quelle: play3.de | play3.de

- Neuer Character: Rose + Fünf Kostüme

- Neue Arena: Rose Stage

- Neue Kostüme

- Professionelle Kostüme (x3)

- 28,349 GB groß

Release: 16.08.2021 (Version 3.09)

Quelle: play3.de | play3.de

- Neuer Character: Oro + Drei Kostüme

- Neuer Character: Akira Kazama + Fünf Kostüme

- Neue Arena: Akira Kazama Stage

- Des Weiteren können sich die Spieler auf einen Online-Turniermodus freuen, mit dem man eigene Turniere mit Freunden, Dojo-Mitgliedern und jedem „Street Fighter 5“-Spieler veranstalten kann.

Zudem kann man die Regeln anpassen, um dem Wettbewerb eine eigene Note zu geben.

- 29,551 GB groß

Release: 29.11.2021 (Version 3.10)

Quelle: play3.de | datum=play3.de | release=play3.de

- Neuer Character: Luke + Drei Kostüme

- Neue Arena: Capcom Pro Tour 2022 Stage

- Neue Kostüme

- Neue Kampf-Balance

- 35,519 GB groß

Release: 29.03.2022 (Version 3.11)

Quelle: play3.de | twitter.com

- Mit dem neuen Update wird man auch für alle Charaktere neue Farben für den Trainingsanzug hinzufügen.

- Des Weiteren erhalten Offline-Spieler zwei neue Grafikfilter zur Auswahl.

- Abschließend wird auch an der musikalischen Front etwas Neues geboten. Demnach werden CAP-JAMS-Remixe von „Dan’s Theme“, „Rose’s Theme“, „Oro’s Theme“, „Akira’s Theme“ und „Luke’s Theme“ hinzugefügt.

- 30,370 GB groß

Release: 02.09.2022 (Version 3.12)

Quelle: updatecrazy.com

New Costume Bundles

NAGOYA OJA BODY STAR Costumes Bundle

SHINOBISM GAMING Costumes Bundle

HIROSHIMA TEAM iXA Costumes Bundle

Commufa DetonatioN Costumes Bundle

Saishunkan Sol KUMAMOTO Costumes Bundle

Good 8 Squad Costumes Bundle

GyoGun Costumes Bundle

v6plus FAV gaming Costumes Bundle

- 32,351 GB groß

Release: in Arbeit

Quelle: gamepro.de

- Story Modus #2 "?" wird kostenlos hinzugefügt